sobota, 23 listopada 2024 04:11
Reklama

Lidl pozwał Biedronkę. To się musiało tak skończyć

Nowa odsłona walki o klienta. Sieć sklepów Lidl pozwała swojego największego konkurenta – Biedronkę. Co to oznacza?

Na platformie X jeden z jej użytkowników pokazał zdjęcie ceny z Biedronki. 10 jaj ściółkowych M Moja Kura kosztuje 2,99 zł. To dziś szokująca stawka.  

To nie wszystko, bo Wirtualna Polska znalazła w sklepach jeszcze niższe ceny: za to samo opakowanie w promocji trzeba było zapłacić 2,49 zł, czyli niecałe 25 groszy za sztukę.

– To szokujące – powiedziała wp.pl ekonomista Rafał Mundry. A w serwisie X  zastanawia się, czy to wynik rywalizacji Biedronki z Lidlem. 

Przypomnijmy zatem...

Od kilku tygodnie Biedronka przekonuje klientów, że jest najtańszym sklepem w Polsce. Robi to reklamami w radiu, telewizji i w internecie. 

Starcie weszło na nowy poziom, gdy Jeronimo Martins zaczęło stosować reklamę porównawczą. Właściciel Biedronek zestawiał ceny oferowanych przez siebie produktów z towarami z Lidla. I robił to, wysyłając klientom sms-y.

Na pewno najtańszy?

Kolejna odsłona tego handlowego konfliktu to plakaty na ulicach miast. „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – widnieje na nich duży napis.

To musiało się skończyć twardą odpowiedzią konkurencyjnej sieci. Tyle że Lidl nie poszedł w reklamę, ale do sądu.

„Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania (chodzi o zajęcie plakatów reklamowych przez komornika), a sąd miał na to przystać. Lidl chce, aby konkurent zaniechał wykorzystywania hasła, które pojawia się na plakatach i paragonach Biedronki oraz usunął skutki popełnienia czynu zabronionego. Od czasu decyzji sądu Lidl ma dwa tygodnie na wniesienie powództwa” – informuje serwis press.pl.

Tego starcia żadna z sieci nie komentuje, ale może chodzić o dokładne wyliczenia, bo ani na plakatach, ani w informacjach prasowych nie wskazała na jakich badaniach się opiera, twierdząc, że od lat jest najtańsza.

Plakaty i komornik

To nie wszystko, bo Biedronka może mieć na głowie jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten przypomina, że podając w reklamie fakt (jak ten o cenach) musi być on poparty dowodami.

– Konsumenci zawsze powinni mieć możliwość zweryfikowania przekazów marketingowych. Jeżeli przedsiębiorca powołuje się na ogólne stwierdzenia, nie podając źródła danych, czy opiera reklamy na porównaniu, nie wskazując, czego ono konkretnie dotyczy, wówczas możemy mieć do czynienia z nieuczciwą reklamą – wyjaśnia Kamila Guzowska z UOKiK. 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Komentarze
Autor komentarza: AdamTreść komentarza: Brzmi ciekawie, chętnie przeczytamData dodania komentarza: 17.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: szubazdolkaTreść komentarza: Elegancka recenzja. Podobnie jak książka, którą już miałem okazję przedpremierowo poznać. Ciekawa przygoda :)Data dodania komentarza: 17.11.2024, 12:54Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: Raf DomTreść komentarza: Świetna recenzja! Warto sięgnąć po tę ksiażkę.Data dodania komentarza: 17.11.2024, 10:29Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: koraTreść komentarza: i fajnie i super!Data dodania komentarza: 17.11.2024, 10:16Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: LESTreść komentarza: 650 mb. -7 miesiecy ???!!!! Toż to żart. WÓJCIE ! Kto wybierał wykonawcę ?Data dodania komentarza: 14.11.2024, 16:07Źródło komentarza: Rozbudowa drogi powiatowej Kielno – KowalewoAutor komentarza: Leszek SzczypiorTreść komentarza: Leszek Szczypior W imieniu własnym jak i organizatora dziękuję wszystkim za udział w Pchlim Targu w Wejherowie, a szczególnie tym, którzy pozostawili po sobie 👏👏🙂🙂porządek. Jesteście WIELCY .Data dodania komentarza: 12.08.2024, 21:25Źródło komentarza: Od książek po odzież: na pchlim targu kupisz, co chcesz
Reklama