sobota, 23 listopada 2024 03:25
Reklama dotacje rpo

Niefortunna akcja Biedronki. Chcieli zareklamować siebie, wypromowali Lidla

Biedronka przeprowadziła nietypową akcję marketingową. Wysłała sms-y do posiadaczy karty Moja Biedronka. Nie wszystkim się to jednak spodobało. Zareagowali złością.

Treść tych wiadomości, które miały promować ofertę sklepu jako tańszą w porównaniu do Lidla, wywołała ogromne poruszenie. Reklama, która miała pomóc Biedronce w podkręceniu sprzedaży kosztem konkurencji, odbiła się jej czkawką. 

Różne wiadomości, jednolity przekaz

W niedzielę wieczorem Biedronka rozpoczęła wysyłkę wiadomości zachęcających klientów do skorzystania z oferty sklepu na nowy tydzień. 

Treść sms-ów różniła się w zależności od odbiorcy – niektórzy byli zachęcani do zakupu oleju, inni papieru toaletowego, a jeszcze inni otrzymali informację o promocyjnych cenach masła. 

Wszystkie wiadomości miały jednak wspólny mianownik – porównywały ceny produktów Biedronki z cenami w Lidlu. Niektórzy myśleli, że sms-y z cenami produktów to po prostu internetowy wirus. Jak się okazało, nie mieli racji. 

Reklama odbiła się czkawką 

Sms-owa akcja Biedronki z miejsca wywołała falę negatywnych komentarzy. Profil sieci na Facebooku zalały komentarze pełne oburzenia i rozczarowania. Słowa krytyki nie oszczędzały podejścia Biedronki do marketingu. Sieci wytykano m.in. brak wyczucia. 

– Wkurza mnie, kiedy ktoś tak nachalnie przekonuje mnie o swojej piękności – powiedziała nam jedna z czytelniczek z północnej Polski. – Jaka jest rzeczywistość, widzę na własne oczy, kiedy robię zakupy. A lubię je robić i w Biedronce, i w Lidlu. Lepiej promować dobre ceny na sklepowych, a nie pisać o o nich w sms-ach.

Ironią sytuacji jest to, że ta agresywna kampania sms-owa Biedronki niejako przyczyniła się do wypromowania konkurencji. Wielu internautów otwarcie wyśmiało działania Biedronki i zadeklarowało, że w reakcji na kontrowersyjne wiadomości – zamiast do Biedronki – w tym tygodniu pójdzie na zakupy do Lidla. 

Ten zresztą stwierdził, że informacje rozpowszechniane przez Biedronkę o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Komentarze
Autor komentarza: AdamTreść komentarza: Brzmi ciekawie, chętnie przeczytamData dodania komentarza: 17.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: szubazdolkaTreść komentarza: Elegancka recenzja. Podobnie jak książka, którą już miałem okazję przedpremierowo poznać. Ciekawa przygoda :)Data dodania komentarza: 17.11.2024, 12:54Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: Raf DomTreść komentarza: Świetna recenzja! Warto sięgnąć po tę ksiażkę.Data dodania komentarza: 17.11.2024, 10:29Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: koraTreść komentarza: i fajnie i super!Data dodania komentarza: 17.11.2024, 10:16Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: LESTreść komentarza: 650 mb. -7 miesiecy ???!!!! Toż to żart. WÓJCIE ! Kto wybierał wykonawcę ?Data dodania komentarza: 14.11.2024, 16:07Źródło komentarza: Rozbudowa drogi powiatowej Kielno – KowalewoAutor komentarza: Leszek SzczypiorTreść komentarza: Leszek Szczypior W imieniu własnym jak i organizatora dziękuję wszystkim za udział w Pchlim Targu w Wejherowie, a szczególnie tym, którzy pozostawili po sobie 👏👏🙂🙂porządek. Jesteście WIELCY .Data dodania komentarza: 12.08.2024, 21:25Źródło komentarza: Od książek po odzież: na pchlim targu kupisz, co chcesz
Reklama