To największa i kluczowa inwestycja drogowa w naszym mieście, a dokładnie w Śmiechowie. Ruszyła budowa następnego etapu „Węzeł Zryw”. Zmiany będą widoczne i zaowocują kolejnymi etapami. Łącznie z uwagi na wielkość zadania będzie ich 4.
„Podpisaliśmy umowę na pierwszy etap, który wynosi ponad 18 mln zł. To wysoka kwota. Pozwoli to jednak skomunikować wszystko to, co jest potrzebne dla węzła bezkolizyjnego od strony północnej do drogi krajowej nr 6.” - powiedział Krzysztof Hildebrandt prezydent Wejherowa.
Realizowany etap podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy północnej części Śmiechowa w rejonie ul. Patoka, a ściślej budowa ronda w ulicach Necla i Gryfa Pomorskiego oraz budowa ul. Patoka do ronda w ul. Stefczyka. Część kosztów zostanie pokryta przez PEWiK oraz dofinansowana w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Kwota, która pokrywa Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Gdyni to prawie 2,5 mln zł.
"Do nas należy sfinansowanie i nadzorowanie prac polegających na budowie nowej kanalizacji, przebudowie istniejących przewodów. Dotyczy to także sieci wodociągowej w obrębie całego węzła." - powiedział Henryk Tomaszewski prezes Zarządu PEWiK Gdynia.
Zakończenie prac związanych z pierwszą częścią odbędzie się jeszcze w tym roku. Natomiast druga część zakończy się w 2018 roku i obejmuje wykonanie po północnej stronie kolejnego ronda oraz łącznicy do krajowej „6” wraz drogą do ul. Jaśminowej.
Konsorcjum Kruszywo i spółka Bituminium do wykonania mają zatem szereg robót do których rzetelnie się przygotowali i zamierzają je wykonać przed terminem.
„Budowa ciepłociągu, budowa kanalizacji deszczowej, sanitarnej, budowa sieci gazowej oraz nawierzchnie. Do wykonania mamy trzy ronda i nawierzchnie asfaltową wraz z chodnikami, zielenią i zbiornikami retencyjnymi.” - powiedział Jacek Wicki prokurent spółki Kruszywo.
Najtrudniejszym i najbardziej kosztownym zadaniem będzie budowa bezkolizyjnego skrzyżowania z drogą krajową nr 6 poprzez budowę tunelu pod „6” i wiaduktu nad torami kolejowymi wraz z rondem w ul. Sikorskiego. To jednak już następny etap.
Napisz komentarz
Komentarze