Duet fortepianowy Dombrova Piano Duo tworzy dwóch młodych, ambitnych, kochających muzykę pianistów z Dąbrowy Górniczej - Łukasz Szubski i Krzysztof Włodarczyk są przyjaciółmi od szóstego roku życia. Swą edukację muzyczną rozpoczęli w dąbrowskiej Szkole Muzycznej w klasie fortepianu. Rozpoczynając studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w 2010 r. postanowili podjąć próbę stworzenia duetu fortepianowego. Czas studiów był dla obu muzyków okresem współpracy z wybitnymi pianistami i pedagogami polskiej sceny muzyki klasycznej. Łukasz Szubski współpracował z prof. Józefem Stomplem, dr. hab. Magdaleną Lisak, dr. Piotrem Sałajczykiem. Krzysztof Włodarczyk natomiast z prof. Zbigniewem Raubo, Piotrem Banasikiem oraz Łukaszem Trepczyńskim.
Podczas koncertu Dombrova Piano Duo zagra utwory D. Szostakowicza, I. J. Paderewskiego, G. Gershwina, L. Bernsteina, A. Piazzolli, F. Liszta. Utwory będą wykonywane przez duet na dwóch fortepianach i na fortepian na cztery ręce.
Wydarzenie kulturalne będzie okazją do zaprezentowania wirtualnego zwiedzania miejsca straceń w Piaśnicy. Umożliwi ono internautom obejrzenie miejsc, w których w pierwszych miesiącach II wojny światowej Niemcy zamordowali tysiące osób. Wirtualny spacer tworzą zdjęcia sferyczne oraz ujęcia z drona. Poruszanie się po obszarze ułatwia proste menu i mapa.
Muzeum Piaśnickie w swej działalności będzie nawiązywać do roli salonu kulturalnego, jaką przyszła siedziba placówki – Villa Musica - pełniła przed II wojną światową. Willę zbudował w 1926 r. dr Franciszek Panek, znany i ceniony lekarz, pierwszy po odzyskaniu przez Polskę niepodległości przewodniczący Rady Miejskiej w Wejherowie. W czasie wojny budynek był siedzibą Gestapo i miejscem zarządzania działaniami związanymi z egzekucjami w Lasach Piaśnickich. Dzięki zakupowi obiektu w 2015 r. nowo powstałe Muzeum Piaśnickie zyskało swoją docelową, stałą siedzibę. Ponieważ willa wymaga generalnego remontu i dostosowania do działalności muzealnej, otwarcie placówki planowane jest na 2019 r.
Napisz komentarz
Komentarze