Wczoraj policjanci otrzymali dwa zgłoszenia o oszustwach metodą na „pracownika banku”, „prokuratora” i „policjanta”. W jednym przypadku sprawca, podając się za pracownika banku, przekonał ofiarę, aby ta na swoim telefonie komórkowym zainstalowała dwie aplikacje, a następnie dzięki tym programom oszust dokonał czterech nieautoryzowanych przelewów na kwotę przeszło 100 tys. zł.
Kolejne zgłoszenie dotyczyło pokrzywdzonej przestępstwem oszustwa kobiety. Ona także otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku i usłyszała w rozmowie, że jej pieniądze są zagrożone i rzekomo „prokuratura” i „policja” prowadzą czynności w tej sprawie. Następnie kobieta odebrała kolejny telefon. Tym razem usłyszała, że rozmawia z „prokuratorem”. Powiedział kobiecie, że ma ona wziąć kredyt o znacznej wartości, a następnie wpłacić te pieniądze za pomocą kodu blik. Kobieta zaciągnęła kredyt i postępując zgodnie z instrukcjami oszusta wpłaciła sumę. Straciła około 50 tys. zł.
Policja przypomina, że sprawcy wykorzystują zaufanie społeczeństwa do funkcjonariuszy policji i innych instytucji i wyłudzają pieniądze nie tylko od osób starszych, ale coraz częściej także od ludzi młodszych.
Pamiętaj!
– nie trać czujności.
– nie przekazuj pieniędzy (nie rób przelewu), nawet gdy ktoś cię o to prosi w rozmowie telefonicznej.
– zakończ rozmowę w momencie, gdy osoba podająca się za pracownika banku, policjanta czy prokuratora prosi bądź nakazuje ci przekazać pieniądze.
W przypadku jakichkolwiek podejrzeń skontaktuj się z policją; zadzwoń pod numer 112. Możesz też skontaktować się z najbliższą rodziną i powiadomić ją o próbie oszustwa.
źródło: KPP w Wejherowie
Napisz komentarz
Komentarze