Wszystkie osoby posiadające Wejherowską Kartę Mieszkańca powinny przedłużyć jej aktywność na kolejny rok. Dzięki temu zyskają uprawnienia do korzystania z bezpłatnych wejść oraz rabaty u partnerów. Ważność Wejherowskich Kart Mieszkańca wszystkim tym, którzy zakładali je od października 2021 r. do maja 2022 r., kończy się w maju br.
Gdzie złożyć wniosek?
● osobiście - w punkcie obsługi wniosków w celu ponownej weryfikacji danych wraz z okazaniem wymaganych dokumentów (lista punktów, adresy oraz godziny otwarcia są dostępne na stronie www.wejherowskakarta.pl w zakładce Punkty obsługi).
● online – dodając nowy pakiet - Pakiet Mieszkańca 2023. Wystarczy dodać „Pakiet Mieszkańca 2023” na swoim koncie na stronie internetowej www.wejherowskakarta.pl lub w aplikacji Wejherowska Karta, a następnie dołączyć dobrej jakości zdjęcie lub skan jednego z wymaganych regulaminem dokumentów.
Jakie dokumenty musisz przygotować?
● Jeżeli rozliczyłeś już podatek dochodowy od osób fizycznych za ostatni rok podatkowy w Urzędzie Skarbowym w Wejherowie ze wskazaniem miasta Wejherowa jako miejsca swojego zamieszkania - pierwszą stronę PIT-u oraz potwierdzenie jego złożenia (elektroniczne UPO, stempel Urzędu z datą wpływu, pocztowe potwierdzenie nadania);
● inne aktualne dokumenty potwierdzające uprawnienia do przedłużenia ważności Karty;
● kopię pierwszej strony decyzji wydanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie przyznającej świadczenie rodzinne, obowiązującej w terminie składania wniosku o przedłużenie Karty, lub zaświadczenie potwierdzające korzystanie ze świadczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie jako mieszkaniec miasta Wejherowa w okresie obejmującym datę ubiegania się o przedłużenie Karty;
● kopię dokumentu określającego aktualny status na rynku pracy zawierającego adres zamieszkania, wystawionego przed upływem 1 roku kalendarzowego od daty ubiegania się o przedłużenie Karty;
● w przypadku emeryta/ rencisty - kopię dokumentów potwierdzających fakt zamieszkiwania w Wejherowie legitymacja emeryta/rencisty lub PIT A40/PIT 0P albo inny dokument otrzymany z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
● w przypadku pełnoletniego ucznia oraz studenta – kopię aktualnej legitymacji szkolnej bądź studenckiej.
Kartę należącą do osoby niepełnoletniej przedłuża rodzic/opiekun prawny.
Jeżeli jeszcze nie rozliczyłeś swojego PIT-u w Wejherowie pamiętaj, aby składając deklarację podatkową za rok 2022 zachować dokument – kopię pierwszej strony PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru PIT lub Urzędowym Potwierdzeniem Przedłożenia, który będzie potrzebny do przedłużenia Karty Mieszkańca na kolejny rok.
Wnioski o pakiet mieszkańca 2023 składać mogą wszyscy mieszkańcy – również posiadacze Wejherowskich Kart Mieszkańca z dłuższym terminem ważności karty. Wnioski składane po 31.05.2022 r., którzy rozliczają swój PIT w Urzędzie Skarbowym w Wejherowie.
źródło: Urząd Miejski w Wejherowie
Napisz komentarz
Komentarze