Jak podają służby prasowe wojewody pomorskiego, kierowcy korzystają już z fragmentu nowej trasy pomiędzy Bożepolem Wielkim a Strzebielinem. 21 grudnia z kolei udostępniono pozostałą część S6 do węzła Gdynia Wielki Kack.
- To 20 km nowej drogi z - węzłami drogowymi w Koleczkowie, Chwaszczynie i Gdyni Wielkim Kacku (3 pasy ruchu), a także mostem, estakadą, 20 wiaduktami, 28 przejściami dla zwierząt – w tym dwoma przejściami górnymi (pierwsze w Pomorskiem) dla dużych zwierząt, dwoma przejściami podziemnymi, kładką dla pieszych, ekranami akustycznymi (łącznie 11,88 km) i systemem odwodnienia ze zbiornikami podczyszczającymi wody opadowe- wyliczają służby wojewody pomorskiego.
Jak opisują, na uwagę zasługuje także nowa nawierzchnia na węźle Gdynia Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta i dalej w ciągu nowej S6 w kierunku Chwaszczyna. Jest ona cichsza niż dotychczas budowane na Pomorzu. Dzięki specjalnej strukturze oraz składowi, skutecznie ogranicza hałas generowany przez ruch pojazdów. Inwestycja obejmuje budowę 12,2 km dróg lokalnych oraz 15,3 km dojazdów do nieruchomości, a także parę miejsc obsługi podróżnych (tablice informacyjne w języku polskim, kaszubskim i angielskim).
- Trasa Kaszubska pozwala na odciążenie istniejącej drogi krajowej i głównych arterii Gdyni. Kierowcy jadący między Bożepolem Wielkim a Gdynią, pokonają trasę w ok. 25 zamiast dotychczasowych 75 minut - podkreślaja przedstawiciele urzędu wojewódzkiego.
Jak podkreślają reprezentanci rządu na Pomorzu, głównym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest realizacja bezpiecznego i sprawnego połączenia Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego równolegle do wybrzeża Bałtyku.
-Budowa wpłynie na płynność ruchu, skróci czas przejazdu, odciąży układ dróg i ulic lokalnych, poprawi bezpieczeństwo w sieci dróg krajowych i zmniejszy uciążliwość ruchu drogowego dla otoczenia. Całość trasy S6 w województwach pomorskim i zachodniopomorskim będzie oddana do ruchu w 2025 roku - podaje serwis prasowy PUW.
ZOBACZ MATERIAŁ WIDEO:
Napisz komentarz
Komentarze