Którędy powinna przebiegać nowa trasa łącząca Władysławowo z obecną droga krajową nr 6? Na te pytania odpowiedzą dwa dokumenty: Studium Sieciowe i Studium Korytarzowe. Właśnie podpisano umowę na dokumentację drogi Via Maris.
O tym, że niezbędne jest nowe połączenie drogowe Władysławowa z Gdynią nie trzeba nikogo przekonywać. Korki na drodze wojewódzkiej 216, zwłaszcza w sezonie letnim praktycznie uniemożliwiają komunikację. Tylko w roku 2015 z drogi korzystało ponad 12 tys. pojazdów na dobę.
- O potrzebie nowego połączenia drogowego północnego Trójmiasta (i Małego Trójmiasta Kaszubskiego - przyp. red.) z Władysławowem była mowa od dawna. Rząd wielokrotnie deklarował, że prace rozpoczną się już lada moment ale nic się nie działo. Z pomocą przyszli samorządowcy z północnych rejonów województwa pomorskiego. Zimą 2021 r. władze 9 gmin i dwóch powiatów podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w sprawie drogi Via Maris. W trakcie prac i konsultacji wskazywali możliwości przebiegu trasy, deklarowali również wsparcie finansowe. I właśnie dzięki temu możliwe było podpisanie umowy na wykonanie dwóch niezwykle ważnych dokumentów czyli Studium Sieciowego i Studium Korytarzowego - informuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Jak wyjaśniają urzędnicy, dokumenty określą m.in. kategorię przyszłej drogi. Chodzi o analizę czy Via Maris będzie np. drogą ekspresową czy główną. Wyniki będą podstawą do kolejnych prac planistycznych, a w szczególności do wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Obszar analiz projektowanego połączenia drogowego obejmuje trzy powiaty: miasto Gdynia, powiat pucki oraz wejherowski.
Napisz komentarz
Komentarze