Polskie Linie Kolejowe zmodernizują trasę kolejowa od Gdyni Chyloni do Słupska. Zmiany w dużym stopniu dotkną Wejherowo. Modernizacja będzie obejmować budowę wiaduktu przy Węźle Nanice oraz remont istniejącego przejścia kolejowego przy ul. św. Jana. Jednak najistotniejszym punktem zawartej umowy jest partycypowanie w inwestycji" Węzeł Zryw i Węzeł Kwiatowa, poprzez budowę przejazdów pod torami.
"Widać, że miasto jest partnerem i realizuje wspólnie zadania z PKP." - podkreślił Krzysztof Hildebrandt prezydent Wejherowa.
Kolej niedawno podczas podpisania umowy w Urzędzie Wojewódzkim ogłosiła, że rozpoczyna już prace projektowe i ma zapewnione finansowanie na całą inwestycję. Miasto natomiast jest w trakcie realizacji największych rozwiązań drogowych.
Zmiany będą obejmować także pobliskie samorządy. Wykonawca zaprojektuje budowę nowych peronów na przystankach o roboczych nazwach Reda Buczka (Gniewkowska), Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice.
Zmodernizowanych zostanie 16 stacji i 6 przystanków. Nowe perony pojawią się m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Gościcinie Wejherowskim, Luzinie, Strzebielinie Morskim, Bożympolu Wielkim, Godętowie, Lęborku, Pogorzelicach, Głuszynie Pomorskim, Strzyżnie Słupskim, Jerzycach Słupskich, Leśnicach, i Słupsku. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności czyli niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, osób starszych, korzystających z kul, kobiet w ciąży, osób z dysfunkcją wzroku lub słuchu, a także rodziców z małymi dziećmi. Pojawią się także nowe wiaty, oświetlenie, ławki i czytelna informacja pasażerska.
Będą dodatkowe dwa tory dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Rumia – Wejherowo oraz po jednym nowym torze na odcinkach Gdynia – Chylonia, Wejherowo – Lębork i Lębork – Słupsk. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2023.
Napisz komentarz
Komentarze