W połowie października Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku otworzyła kolejny przetarg. Tym razem na budowę odcinka Luzino - Szemud. Ten odcinek drogi ekspresowej ma ok. 10,26 km długości. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju. Na trasie zostanie wybudowany jeden węzeł drogowy „Szemud”. Tutaj wpłynęło 10 ofert.
Nieco mniej, bo 9 ofert wpłynęło odnośnie budowy odcinka między węzłem Szemud sięgając, aż za węzłem Gdynia Wielki Kack, na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Odcinek drogi ekspresowej ma ok. 20,2 km długości oraz dodatkowo 2,9 km ma długość rozbudowywanego odcinka istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu - będą to trzy pasy. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno” zespolony z „Gdynia Dąbrowa” oraz rozbudowany węzeł „Gdynia Wielki Kack”.
A co z dalszą częścią? Na dzień dzisiejszy - nie wiadomo. Pocieszający jest fakt, że próba wykreślenia z listy rządowych projektów odcinka S6 z Lęborka do Koszalina została póki co udaremniona. Nie oznacza to jednak, że ten odcinek zyskał "zielone światło".
Napisz komentarz
Komentarze